Автор Телевизионната кула в Русе - спомен от друга България!

21
16070-0

Знаете ли, аз живях в две Българии. Първата беше България на съзиданието, на труда, на инженерната мисъл, на успехите в науката, здравеопазването и културата. Втората България беше на …. Азис. Да, точно Азис за мен характеризира най-добре клоаката, в която сме в момента. По всички параграфи на живота. Аз искрено съжалявам за държавата, която загубихме, но все още също така искрено се надявам някой ден тя да се върне. И тук не говоря за комунизъм срещу капитализъм! Не, тук говоря държава, която е била във възход и държава, която в момента е на път да изчезне. Повод за всички тези черни мисли стана телевизионната кула в Русе. Символ на града, символ на изброените по-горе качества на една загубена държава. Аз съм инженер по образование и както всички инженери в България не работя като такъв. Но съм абсолютно сигурен, че такъв строеж като телевизионната кула в Русе в наши дни, без намесата на чужди фирми е невъзможен! Използвам случая да спомена и да се преклоня пред авторите на проекта: арх. Стилиян Титков, арх. Евлоги Цветков, инж. Иван Янтахтов и инж. В. Василев.(изт.: wiki)
Днес, на 26.10.2013 година реших да се разходя до кулата. Знам че сладкарницата горе не работи отдавна, но не бях подготвен психически за гледката на разруха, която заварих.
На който му е интересно 24 снимки с малко коментар в продължението:

Първо искам да ви напомня някои факти за нея:
1.   Най-високата ТВ кула в България. До 2001 година е най-високата кула на Балканите.
2.   Височина 205 метра!
3.   Построена за  6 години. От 1977 до 1983 година.
4.   На 107-я метър е разположена сладкарница.
Единствената снимка, на която се вижда строежа на телевизионната кула.  Много исках да намеря още снимки, но в интернет няма нищо друго.

16071-0

Ето така изглеждаше сладкарницата на 107-ия метър докато все още работеше. Чувал съм да казват, че в ясно време е възможно да се видят даже Карпатските планини!

16072-0