Автор Как се произвежда най-големия пътнически самолет в света?

10
Репортаж от 58 снимки и коментари към тях!

17641-0

•   Гигантския двупалубен лайнер Еърбъс A380 е най-големия в света пътнически самолет създаван някога, неговата максимална вместимост за пасажери е 853 пасажера при еднокласово изпълнение. Първия такъв самолет е предаден на клиент през 2007 година, към днешна дата са построени над 110 бройки! Днес ще Ви покажа завода в Тулуза, в който се сглобяват тези гиганти. Мащабите на видяното наистина са впечатляващи. И разбира се за голям самолет – много и големи снимки  :smile:
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   Много хора смятат самолета за непривлекателен. Аз категорически не съм съгласен с това мнение, още повече, смятам го за особено красив и елегантно тежък. Бавно излитащия A380 е просто прекрасен!

17642-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   А сега нека влезем в завода…
Това е схема показваща разположението на производствените мощности в завода намиращ се в малкото градче Благнак, което пък се намира близо до Тулуза. С оранжев цвят са показани цеховете, в които се осъществява сглобяването на А380.

17643-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   Всеки самолет А380 е съставен от около 4 милиона отделни компонента и 2,5 милиона части, произвеждани в 1500 различни компании, разположени в 30 различни страни по света.

17644-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   Основните части на фюзелажа на А380 е невъзможно да бъдат транспортирани по въздух, затова те се доставят по морета и реки на специално направени за целта баржи, а след това два пъти месечно се пренасят до завода на специални камиони, които се движат нощем и се наричат още „нощни конвои”.

17645-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   Специално за този самолет Airbus разработва уникална логистична система, в която са задействани морски, речен, въздушен и авто транспорт. От градчето Lisle-Jourdain, на около 30 км. от Благнак, точно в 22:00 часа, нощния конвой започва своето движение със скорост около  15-20 км/ч. Целта е да не се пречи на нормалното движение денем. На шест специални лодки са разположени всички части на самолета. За два часа те трябва да стигнат до финалната точка, която се намира в град Благнак.

17646-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   Секциите на фюзелажа с диаметър 7 метра се транспортират директно по тесните улички на градчето. Това е най-оптималния път за доставка на детайлите до завода.

17647-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   След това започва същинското сглобяване на самолета с поетапно преместване между така наречените „станции” в завода. Дължината, широчината и височината на цеха, в който се сглобява самолета са съответно 490, 250 и 46 метра.

17648-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   На първата станция се монтират и съединяват помежду си отделните секции на фюзелажа.

17649-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   След това се монтират крилата и вертикалния стабилизатор:

17651-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   Площта на крилата на A380 – 845м2 , което е с 54% повече от например  Boeing 747- 400!

17653-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   И това не е просто опашка… това са цели ПЕТ жирафа във височина! 

17654-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   Подготовка на пилоните за двигателите:

17661-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

•   Самолета е събран, на следващите позиции се монтира инсталацията в пасажерския салон и кокпита:

17667-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...