Автор 10 причини да напуснеш мрежата на Фейсбук!

11
17836-0

Западните медии се опитват да разберат причините поради, които най-голямата в света социална мрежа – Фейсбук, започва да губи популярност.

Facebook губи популярност най-вече сред тийнейджърите и младите хора. Щаб квартирата на компанията през октомври 2013 година беше принудена да признае, че далеч не всеки регистриран в социалната мрежа младеж редовно влиза на своята страница.

Онлайн-изданието The Huffington Post се опитва да разбере какъв е проблема и определи 10 причини, като всяка от тях е достатъчна сама по себе си да накара човек да се откаже от своя Фейсбук акаунт. А всички причини заедно обясняват нарастващата загуба на интерес към тази социално-медийна платформа.

И така, първа причина. Списанието Time през миналата година направи допитване сред младежите и изясни, че те просто не искат да си губят времето в изморително разглеждане на тяхната лента със съобщения във Фейсбук, предпочитайки по-динамични алтернативи като туитър и инстаграм.

Втора причина – публичната достъпност до лични данни понякога води до неочаквани неприятности. Във всеки един момент, всеки може да види много информация за вас и да си направи необходимите изводи. Затова има два варианта: единия е да се опитате да изтриете своя акаунт от социалната мрежа, другия е да влизате с псевдоним, но втория вариант е съпроводен с доста технически трудности. Най-лесно е да си тръгнете завинаги.


Трета причина – близки роднини, съпрузи и прочие чичковци и лели, та чак до баби и дядовци в желанието си да не изостават от всеобщата мода също се обзаведоха с акаунти във Facebook. Те на практика, първи коментират съобщенията на своите близки. Понякога се стига до виртуални спорове и караници, които продължават и в реалния живот. Интернет аудиторията винаги се радва на такива спектакли.

Четвъртата причина е в следствие на третата. Роднини, приятели – познати, без Вашето съгласие те могат във всеки един момент да публикуват на своята страничка Ваша снимка, например от детството или на която не сте излезли добре и която никога не бихте обсъждали пред други хора.

Пета причина. Вие трябва да имате в предвид, че Facebook знае повече, отколкото сте казали онлайн. Понякога се случва да наберете текст, но да не го изпратите. Например автора е размислил да споделя нещо. Наскоро стана известно, че централата на социалната мрежа е правила изследване, опитвайки се да разбере мотивите за тези постъпки. За анализа са били използвани именно такива неизпратени съобщения.

Шесто място. Социалните мрежи от типа на Facebook негативно влияят на душевното равновесие на постоянните потребители. Елементарната завист към чужд живот, в който има пътешествия, интересни срещи, ярки събития, превръща човек в мизантроп, лишавайки го от вяра в себе си, насърчавайки развитието на различни депресивни състояния.

Формалните приятелски връзки са седмата причина. Алгоритъма установяващ приятелски отношения е изключително опростен и лишен от каквито и да било принципи. Натрапчиво се предлага да се сприятеляваш с приятели на твои приятели, които въобще не познаваш. При това на първо място е показан количествения показател, който създава илюзията за сплотено от приятелски връзки социално общество.

От седмата причина произтича осмата. Поздравявайки виртуалните си приятели с рождения им ден, потребителя в повечето случаи трудно може да си спомни къде, кога и при какви обстоятелства се е запознал с въпросния приятел-рожденик. Още повече, ако не дай Боже Ви се случи нещо лошо, на Вас ще Ви е изключително трудно да определите към кого от хилядите си «приятели» по социална мрежа може да се обърнете за реална помощ и подръжка.

Девета. До ерата на социалните мрежи разделите между близки хора ставаха много лесно: казваха си «последно сбогом», започваха от нулата и заобикаляха местата на минали срещи и спомени. Facebook ни лиши от такъв хепи енд. Сега винаги пред очите ни е хроника на живота на нашите екс-приятели, екс-гаджета и екс-съпрузи/съпруги, преглеждането на която рядко води до положителни емоции.

И на последно място. От декември миналата година компанията Facebook стартира в тестов режим нови рекламни приложения. Случаен клик – и вместо чат с приятели получавате видеоклип с реклама показваща достойнствата например на някакъв вид памперси.

Малко откачена позиция  :cranky:

Аз лично си мисля отдавна, че този клюкарник няма да продължи дълго съществуването си - тази статия е реално доказателство за моята хипотеза  :old:

Това са пълни глупости  :mad:. Фейс бук е прекрасно място за споделяне, комуникация с приятели и най-важното БЕЗПЛАТНО  :idea:

Почти с всичко написано съм съгласен
Бжжж бжжжж бззз...



Много ми допадна статията  :up:.  Половината причини съм си ги мислел и аз, че ще сринат клюкарника  :dont:

Това са пълни глупости  :mad:. Фейс бук е прекрасно място за споделяне, комуникация с приятели и най-важното БЕЗПЛАТНО  :idea:

Напълно подкрепям Jasmin . Ако не искаш да споделяш прекалено лични неща - просто не ги прави. Има достатъчно други неща, които може да споделиш с приятели, например това ...

17895-0
 
:biggrin: :biggrin: :biggrin:
Кака, всичко знае...

Формалните приятелски връзки са седмата причина. Алгоритъма установяващ приятелски отношения е изключително опростен и лишен от каквито и да било принципи. Натрапчиво се предлага да се сприятеляваш с приятели на твои приятели, които въобще не познаваш. При това на първо място е показан количествения показател, който създава илюзията за сплотено от приятелски връзки социално общество.

Ей това е абсолютно вярно, всичко се превръща в състезание кой колко приятеля има! А реално от всичките си хиляди приятели познава само 30....40

Формалните приятелски връзки са седмата причина. Алгоритъма установяващ приятелски отношения е изключително опростен и лишен от каквито и да било принципи. Натрапчиво се предлага да се сприятеляваш с приятели на твои приятели, които въобще не познаваш. При това на първо място е показан количествения показател, който създава илюзията за сплотено от приятелски връзки социално общество.

Ей това е абсолютно вярно, всичко се превръща в състезание кой колко приятеля има! А реално от всичките си хиляди приятели познава само 30....40


Интересна теза... А ти колко приятели имаш, като изключим тези от Фейс бук  :blink:
Кака, всичко знае...

Аз мисля, че Фейсбук ни дава повече информация от който и да било вестник или телевизия и това е много полезно поне за мен. Дали ще споделяш или не, е личен избор, а и в днешно време да споделяш е нормално. Важно е да се внимава с подрастващите, защото те могат да станат обект на доста сериозни измами и да си причинят неприятности, но за мен фейсбук е полезна мрежа.
Разбира се, че има и негативи, но вестниците и другите медии пък нямат позитиви, така че безплатният контакт с хората във фейсбук е важен!
Къде другаде можеш да се запознаеш с хора без да ти струва пари и то немалко? :old:
Ако си се срещнал със себе си и не си се ужасил, значи още не си се срещнал със себе си.

 

post Dove Advanced Hair Series Regenerate Nourishment Serum-In-Oil - 10,20 лв
thumbСерум за суха и изтощена коса от серията "Regenerate Nourishment"
post Dove Advanced Hair Series Regenerate Nourishment Shampoo - 9,35 лв
thumbШампоан за суха и изтощена коса с червени водорасли от серията "Regenerate Nourishment"
post Dove Advanced Hair Series Pure Care Dry Oil Nurishing Treatment - 16,34 лв
thumbПодхранващо масло за суха коса от серията "Pure Care Dry Oil"
post Dove Advanced Hair Series Pure Care Dry Oil Conditioner - 9,35 лв
thumbБалсам за суха коса от серията "Pure Care Dry Oil"
post Dove Advanced Hair Series Pure Care Dry Oil Shampoo - 9,35 лв
thumbШампоан за суха коса от серията "Pure Care Dry Oil"
post Клечки за уши с протектор Event Baby - 1,38 лв
thumbС ограничител, за да защитят максимално вашето бебе
post Бебешки крем против подсичане Event Baby - 4,07 лв
thumbЕфективна формула с комплексно действие върху кожата в областта на пелените
post Бебешко олио за тяло Event Baby - 5,27 лв
thumbОлио с масло от кайсиеви ядки, маслина, авокадо и макадамия