Автор Кокпит

14
Кокпит се нарича кабината на пилота в самолет. В тази тема ще ви покажа какви трансформации е претърпяла тя за последните 100 години.

25 снимки.

26160-0

1903. Самолета на братя Райт. Първият полет е извършен от Орвил, той прелита 36,5 метра.

26161-0

1918. Fokker D.VII — едноместен лек и бърз изтребител. Този самолет се смята за най-добрият немски изтребител от Първата световна война. В условията на Първото компиенско премирие от 1918 година специално е внесена точка, която задължава да бъдат унищожени всички самолети Fokker D.VII

26162-0

1926. Douglas-M-2. Пощенски самолет.

26163-0

1927. Spirit of St. Louis. Едноместен самолет, който е бил специално конструиран за първия полет без междинно кацане от Ню Йорк в Париж (разстоянието е 5810 км).

26164-0

1938. Grumman G-21 Goose. Самолет-амфибия

26165-0

1938. Супермарин Спитфайър Mk-VII. Английски изтребител от времето на Втората световна война. Счита се за един от най-добрите изтребители от Втората световна война.

26166-0

1941. Focke-Wulf FW-190 «Würger. Едноместен, едномоторен бутален изтребител-моноплан. Бил на въоръжение в Луфтвафе по време на Втората световна война. Компанията производител «Фоке-Вулф» има за всеки свой самолет допълнително описание във вид на име на птица. FW-190 получава името «Würger» — « Сврачка » (малка хищна птица). Също дословния превод от немски на Würger означава удушвач, убиец.

26167-0

1942. Boeing B-29 Superfortress със собствено име Enola Gay – на 6 август 1945 година пуска атомната бомба «Малко момче» върху Хирошима.

26168-0

1944. Месершмит Ме 262 («Schwalbe» — «лястовичка»). Първия в света сериен реактивен самолет и първия в света реактивен самолет участвал в бойни действия.

26169-0

1946. Bell X-1 — експериментален самолет на ВВС на САЩ. Първият самолет преодолял звуковата бариера.

26170-0

1952. De Havilland Comet. Първият в света комерсиален реактивен авиолайнер, предназначен за полети на малки и средни разстояния.

26171-0

1953. Douglas DC-7. Американски витлов авиолайнер за полети на средни и големи разстояния. Целта на проекта е била да се създаде самолет за полети без прекъсване за кацане между източното и западното крайбрежия на САЩ за време не по-голямо от осем часа (тъй като по норматив работното време на пилотите за едно денонощие не трябва да превишава осем часа).

26172-0

1959. Sud Aviation Caravelle. Френски пътнически турбореактивен самолет за полети на средни разстояния.

26173-0

1966. Lockheed SR-71 «Blackbird». Стратегически свръхзвуков разузнавателен самолет на ВВС на САЩ. От 32 построени, 12 самолета се разбиват в следствие на повреди и нещастни случаи; няма нито една загуба по време на военни действия.

26174-0

1966. Як-40 Пътнически самолет за вътрешни полети в СССР, разработен през 1960-те години.

26175-0

1970. Boeing 747. Първият в света двупалубен, широкофюзелажен самолет за далечни разстояния.

26176-0

1976. Concorde. Англо-френски свръхзвуков пътнически самолет, един от двата (заедно с Ту-144) типа свръхзвукови самолети, използвали се за пътнически превози. Произведени са само 20 самолета. Цената на един самолет е 23 милиона фунта (46 милиона долара) през 1977 година.

26177-0

Неговия брат Ту-144

26178-0

1979. General Dynamics F-16 Fighting Falcon. Многофункционален лек изтребител от четвърто поколение.

26179-0

1988. Airbus A320. Първият пътнически самолет, в който се използва система за електродистанционно управление.

26180-0

2005. Airbus A380. Разработката на този самолет струва 12 милиарда евро. Стойността на самолета е $ 403,9 милиона.

26181-0

2009. Boeing 787 Dreamliner. Широкофюзелажен реактивен пътнически самолет с два двигателя. Разработката на самолета струва – $32 милиарда.

26182-0

1988. Буран (на руски език означава „снежна буря“) е космически кораб за многократно използване, създаден в СССР в средата на 80-те години на 20-ти век.

26183-0

1984 Дискавъри - Космическата совалка „Дискавъри“ (на английски: Discovery, Откритие) е третата космическа совалка от програмата „Спейс Шатъл“.

26184-0

Край.

първите пилоти са летели в буквалния смисъл на думата в консервени кутии  :blink:

какво развитие на техниката, само за 100 години  :idea: новостите и откритията се случват все по-бързо и по-бързо  :upset:... докъде ли ще я докараме???