Автор Tesla през зимата

10
4 снимки в темата:

27211-0

И така, от юни месец съм навъртял 7000 км, за 6 месеца нито веднъж не седнах в Ланд Роувъра, карах само Tesla-та. Най-далечния маршрут беше отиването ми на Moscow Raceway, 120 км от МКАД (околовръстното на Москва, бел. прев.), и обратно. Акумулаторите стигнаха без нужда от дозареждане. Още няколко пътувания на 70-80 км от МКАД имаше и през зимата. По този начин стигнах до извода, че за моите нужди акумулаторите са напълно достатъчни като капацитет. За икономии даже не съм си и помислял, климатика включен, всички режими за повишена енергийна ефективност бяха изключени. Научих се да карам много по-спокойно, Tesla притежава отлични програми за анализ на шофирането в реално време и ти сам без да искаш започваш да караш много по-спокойно и плавно, и да спираш само в режим на рекуперация. Ако на BMW-то винаги имам желанието да карам бързо, то карайки Tesla аз си поставям задача да стигна с минимален разход на енергия, което също е много забавен куест.

Зареждам я около два пъти в седмицата, имам зарядно вкъщи на паркинга в Москва, на моето паркомясто и на вилата ми, извън града, в гаража. Едно зареждане стига за точно 350 километра, има и нещо като „резерва” от 20 кВт/ч, съдейки по показанията на приборите. 1 кВт/ч - е 3-4 км, в зависимост от режима. По показанията на електромера излиза, че зареждането на автомобила ми коства месечно около 200 рубли (около 5$, бел. прев.), настроил съм да зарежда нощем по нощна тарифа, която е по-евтина. По-рано харчех за бензин около 6000 рубли (около 150$, бел. прев.) месечно.

Обществени зарядни станции в Москва няма. Има идеи и обещания от МОЭСК (Московска обединена електро-мрежова компания, бел. прев.) и правителството на Москва, но за сега няма. Пък и в самата Москва няма нужда, по-скоро трябва да са на 50-100 км от града. Да се зарежда от обикновен контакт няма смисъл, първо изгарят преходниците към моя американски контакт, пък и самото зареждане ще продължи над едно денонощие.

Имах съмнения относно клиренса, но всъщност 13,5 см са напълно достатъчни в повечето случаи, пък и пневматиката може да повдигне до 18 см и по този начин напълно решава въпроса.
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

2.
А сега малко за експлоатацията в зимни условия. На акумулаторите съвсем не им харесва когато колата дълго време стои отвън на студа. През първите пет километра мощността е по-малка, и също така не работи рекуперацията. После всичко постепенно се нормализира. Консумацията съответно също расте. Ако през лятото се харчат около 277 вата на км, то средно за година се получава вече 287, а чисто през зимата, и при това, че до сега нямаше още голям студ, е 297. Всичко това се вижда на снимката. На най-горния ред са показанията когато аз седнах в изстиналата кола, която цял ден беше навън на -7 градуса и пътувах до вкъщи в жестоко задръстване. Веднага 334! Моя режим е следния – през нощта колата стои в подземен паркинг, където температурата е около 10 градуса, а денем на улицата. Нито веднъж не ми се случи да имам проблем с дръжките на вратите. Освен това инсталирах мобилно приложение и сега мога от офиса дистанционно да си включвам отоплението на купето преди да вляза в колата. Много е приятно да влезеш във вече затоплен автомобил.

27212-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

3.
А сега малко за недостатъците. Най-големият недостатък на този автомобил през зимата, е че по време на движение на предния капак снега не се топи! А ако трябва да съм по-сериозен, то трябва да уволнят отговарящия за огледалата в Tesla. Първо лявото огледало е увеличително, а дясното - не. Това е супер неудобно, сега вече свикнах, но свиквах доста дълго. Второ, огледалата страшно се изпотяват при влизане от студа навън в подземен паркинг. Нищо не се вижда.

27213-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

4.
Най-якото нещо в Tesla, е усещането за всеобщо одобрение. Ако преди половин година хората наоколо често питаха, какво е това, то сега почти всички знаят. Затова най-честата реакция е бибипкане с протегната ръка с палец нагоре. Приятно е че много хора в Москва се отнасят положително към идеята да управляваш електромобил, това вдъхновява. Надявам се скоро електромобилите да станат по-достъпни, а също така и МЧС (Министерство на чрезвичайните ситуации, бел. прев.) да отмени своите тъпи закони, които забраняват зареждането на акумулатори в подземни паркинги. За сега се зареждам незаконно, макар че ми прекараха специален усилен контакт на 32А (за 10 часа се зареждам догоре, по принцип никога не я оставям да се разреди напълно).

От МЧС казаха, че ще почакат две години, а след това може и да почнат да се заяждат. Между другото, ако отначало всички от ЖЕК-а (жилищна управляваща компания, бел. прев), от МЧС и Моеск се отнесоха крайно скептично към моята идея, то после малко по малко започнах да ги заразявам с моите идеи за екологично чист електрически транспорт. Процеса на кореспонденция с института по стандарти на МЧС продължава.
Източник
Край

27214-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Темата ме изкефи  :up: Типично по руски написана  :biggrin:

Брадва през лятото...