Автор Как производителите на електроника ни мамят?

5
Бизнеса е като войната, и на търговския фронт може да се използват всякакви, даже нечестни и подли към потребителя методи. Главното е продажбата. Като резултат производителите, по точно техните рекламни агенции балансират на границата където сантиметър в ляво означава загуба спрямо конкуренцията, която успява да продаде същия продукт с по-добра рекламна кампания, а сантиметър в дясно означава реален риск да затънат в съдебни разбирателства.

10753-0

Ние искаме да поговорим за различните видове врели-некипели, които производителите на мобилни телефони и други хай-тек играчки искат да ни пробутат.

Обем на достъпната памет

В описанието на всеки смартфон и таблет на първо място много често стои паметта. Това е така защото това е единственото реално отличие в дадената серия устройства. Айфоните се делят на 16, 32 и 64 ГБ, защото всичко останало при тях е едно и също. А Андроидите ситуацията е същата. Главния въпрос: действително ли покупателя получава на свое разположение именно такъв обем памет за съхраняване на своите данни? Разбира се, че не.

Отличен пример за това са таблетите Surface от Microsoft. Внимателно четем описанието на модела, който гордо ни се приподнася като топов модел «128 ГБ Surface Pro». За потребителя са достъпни 89 ГБ. Ок, гледаме на «64 ГБ Surface Pro» — достъпни 28ГБ. Останалото отива за операционната система. Гледаме на 64 ГБ iPad — достъпни около 57 ГБ. Гледаме на топ смартфона Samsung Galaxy S4 16 GB — достъпни около 8 ГБ.

10754-0

Измервателни еденици

Размер на твърдия диск – той никога не съвпада с описанието. Когато вашия покорен слуга си купи ултрабук с  Windows с 128 ГБ SSD, той се притесняваше дали ще са му достатъчни? И при включването на устройството той видя 104 ГБ, и това без да се взима в предвид мястото заемано от операционната система.

Същото се случва и с HDD. Четем 500 ГБ, виждаме 465 ГБ. Защо? Цялата работа е в измервателните еденици. Производителите използват еденицата «гигабайт = 10 на степен 9», в същото време Windows технически използва «гибибайт = 2 на степен 30».

Това е пълна безсмислица. При производителя на дискове 1 килобайт = 1000 байта, 1 мегабайт = 1000 килобайта, а 1 гигабайт = 1000 мегабайта. За Windows 1 килобайт = 1024 байта, 1 мегабайт = 1024 килобайта, а 1 гигабайт = 1024 мегабайта. Та как ще бъде сметнат един твърд диск с обем 500 гигабайта от системата? 500*1000*1000*1000 / (1024*1024*1024) = 465.66 ГБ.

10755-0

4G, което всъщност е 3G

Под термина 4G се разбира поколение мобилна връзка, в която влизат и в бъдеще ще влязат нови технологии, реализиращи скорости на предаване на данни към мобилни обекти равна или превишаваща 100 мегабита в секунда.

Дефакто развитието на технологиите поражда междинно поколение, и много технологии които за своето време се отнасяха към трето поколение по някаква причина, внезапно «израснаха» до четвърто, без обаче да съответстват на нужните спецификации. Добър пример тук може да бъде ситуацията с американския мобилен оператор AT&T: след обновяването на iOS 5.1 потребителите забелязаха как индикатора на тяхната мрежа сам се смени от 3G на 4G. Това разбира се не означава, че техните iPhone 4 и 4S внезапно се научиха да се свързват към LTE мрежите. Просто оператора реши, че е по-добре неговата мрежа да се индицира като мрежа 4G, независимо, че няма нищо общо с този стандарт.

Сега логото 4G се слага масово къде ли не и то губи своя смисъл и значение.

Retina и други яки термини

Облъчването на клиента с максимално яки и безмислени думички и букви е вече стандарт в търговията с електроника. Взимаме кое да е устройство с екран: при SONY има «TruBlack» и «X-Reality Picture Engine», при Toshiba «TruBrite», при Nokia «ClearBlack» и «PureMotion HD+».

Какво означава всичко това? Какво ви интересува, важното е че тази революционна и уникална технология я има само при нас, и ако вие не купите именно нашата стока, то вие ще умрете. При Apple има Retina екрани. Само при Apple има Retina дисплеи. Наистина ли? Но нали технически Retina — е просто определен показател на ppi, и този показател отдавна е надминат от няколко други марки. Обаче Retina е регистрирана продуктова марка, и тя не може да бъде използвана от друг, и именно поради тази причина само при Apple има Retina дисплеи. Ако не беше това то при другите производители сигурно щяха да се появят Retina-Retina, Retina-Retina-Retina, Super Retina HD+++ и други подобни.

10756-0

За Wi-Fi готов — не съм готов

Най-вероятно сте се сблъсквали с термини като Wi-Fi Ready. Те се срещат на някои плеъри и телевизори. Какво означава Wi-Fi Ready? Не, в устройството няма Wi-Fi модул, но то е готово да бъде свързано с такъв модул и последваща работа в безжична мрежа. Защо тогава го пишат? Тук с един куршум удрят два заека: покупателя от една страна си мисли, че все пак такава функция има в устройството, обаче след това трябва да си купи съответния безжичен модул, който може да струва няколко стотин лева...

10757-0

Диагонал на екрана

При представянето на такъв продукт производителя също може да хитрува. Работата е там, че диагонала на екрана и диагонала на видимата част от него може да се различават. Всичко това е нацелено към основните човешки черти като тази постоянно да се съревноваваме с гигабайти, ядра, инчове и други показатели, смисъла на които често не разбираме.

10758-0

Скъпи цифрови кабели

Има така наречени «елитни» марки, които предлагат «елитни аксесоари». За пример може да дадем фирмата Monster, която произвежда изключително скъпи кабели за цифрово пренасяни формати като HDMI. В какво са предимствата на един такъв кабел? На практика в абсолютно нищо. Когато става дума за цифров сигнал, по кабела вървят просто единици и нули, единственното нещо което се иска от такъв тип кабел е да е от проводящ метал/сплав и цялостност на конструкцията, за да може този сигнал да достигне до приемащото устройство. Каквито и да било екстри имат значение само в аналоговите кабели, където изискванията за проводимост и изолация са много по-високи, но за цифров сигнал това е излишно.

10759-0

Живот на батерията

Нас отдавна вече не ни изненадва факта, че при нормално/ежедневно използване на устройство срока на работа на неговите акумулатори се отличава от указания от производителя. Защо се получава така? Най-вероятно защото продукта трябва да се представи възможно най-добре. Вътрешното тестиране на тези устройства за срок на служба на техните акумулатори се извършва при условия, които силно се отличават от условията при които ние използваме тези устройства на практика.

Извод

В тази тема ние се докоснахме само до няколко момента, на които си струва да се обърне внимание когато общувате с консултант продавачи или четете реклами. Съществуват още много съвети отнасящи се към различни видове техника и аксесоари.

Източник: howtogeek via lifehacker
Превод: KING


От мен толкова, чао

Интересна тема. Наистина от ден на ден става все по-трудно да се оправяш със всичките му там екстри и спецификации и накрая да избереш най-доброто. Едни и същи достоинства всеки производител си измислил някакво там име и си пише....

Затова залагайте на братята китайци - чесно, сурово и евтино :D
Спрях тревата, сега с мен даже котката не разговаря.

Направо да откачиш с тези СУПЕР ТЕХНОЛОГИЧНИ Термини   :rupor:

 

post Малкото дърво на маймунките - 14,00 лв
thumbКой ще бутне най-малко маймунки!
post Dove Daily Moisture Conditioner - 7,14 лв
thumbБалсам за нормална коса
post Dove Men + Care Anti-Dandruff Shampoo - 7,47 лв
thumbШампоан за мъже против пърхот от серията "Men + Care"
post Dove Men + Care Fresh Clean 2 in 1 Fortifying Shampoo & Conditioner - 7,47 лв
thumbШампоан и балсам 2 в 1 за мъже с ментол от серията "Men + Care"
post Dove Men + Care Thickening Fortifying Shampoo - 7,47 лв
thumbШампоан за мъже за тънка и слаба коса от серията "Men + Care"
post Dove Colour Care Shampoo - 7,47 лв
thumbШампоан за боядисана коса от серията "Colour Care"
post Dove Nourishing Oil Care Shampoo - 7,47 лв
thumbПодхранващ шампоан за суха коса от серията "Nourishing Oil Care"
post Dove Intense Repair Shampoo - 7,47 лв
thumbШампоан за изтощена коса и цъфтящи краища от серията "Intense Repair"