Автор Къде и как се произвеждат велосипедите Пежо (Peugeot)?

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Това е един от най-простите модели велосипеди, предназначен за холандския пазар.

13005-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не ми е ясно и до сега защо толкова много хора купуват за града планински велосипед? Защо са ви в града десетки скорости и шумни тежки гуми.

13006-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Така изглежда готовия велосипед. Както се вижда той е сглобен на 90%. Всички възли са настроени. Остава само да бъде опакован и изпратен в страната за която е предназначен, където местния дилър ще монтира седалката и педалите, а също така ще направи проверка на всички заводски настройки ако случайно нещо е станало по време на транспортирането.

13008-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

В тези кашони велосипедите се транспортират до магазините. Всички велосипеди се превозват в индивидуални кашони и строго във вертикално положение.

13009-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

А това е тестовата лаборатория. Тук на всички нови възли се проверява надеждността.

13010-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Лабораторията е обзаведена по последната дума на техниката

13011-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Така рамите се проверяват на здравина и способност да издържат на определено натоварване.

13012-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Нито един възел няма да бъде монтиран на велосипед  Peugeot без предварително тестване

13013-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Велосипедите се произвеждат само от нови части. Затова след тестване на рама, която е показала лош резултат тя се изхвърля.

13014-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Легендарния пени-фартинг Гран-Би (Grand Bi), първи модел велосипед Peugeot 1882 г.

13015-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

А това вече е модел от началото на миналия век. Именно тези велосипеди получават названието бисиклет (Bicycle), защото те за разлика от пени-фартинга са с колелета с еднакъв размер, което е много по-безопасно.

13016-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Това не е музей. Никой не е реставрирал тези модели. Просто един от служителите на завода продължава да кара колелото на своя прадядо.

13017-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

А това е скорошен концептуален модел – истинско произведение на изкуството!

13018-0

И малко интересни факти.
Световния рекорд по скоростно спускане с велосипед е направен през 1995 година с велосипед Peugeot, постигната е скорост 212 км/ч.

Велосипедите Пежо се купуват от армиите на някои държави защото са надеждни и не скъпи за такова качество. За съжаление незнам от кои армии се купуват. Военна тайна.

КРАЙ  :P
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Изключително интересна статия  :bravo: Прочетох я с изключителен интерес  :idea: Много обичам да карам велосипед и това още повече засили интереса ми, към моето "колеленце"  :P

И колелетата на световните марки /както и много други продукти/ се правят в едни и същи заводи с цел максимализиране на печалбите. Иначе претенциите на всяка една марка, че техният продукт се прави при уникални производствени условия, които ги има само при тях ...

Вече знам каква марка да си купя! Когато знаеш нещо къде и как го правят почваш да му имаш повече доверие.