Тя танцуваше за него.За този, който беше я забравил и чиято любов беше изгубила. В стаята светеха само свещите, запалени за вечеря повече от съображения антиникотинови, отколкото романтични, но всички присъстващи гледаха като омагьосани женското тяло, което се виеше в полумрака. Оркестърът на Ибро Лолов сипеше звуци от плеъра. Всички присъстващи бяха музиканти - до един. И всички познаваха до втръсване тази музика... Но сега слушаха и сякаш не бяха я чували никога...
...А танцьорката!
Господи! Тази жена изглеждаше величествена, облечена в костюма на кючекиня,купен от Александрия.
Тялото и отмерваше циганските ритми като че все едно ги произвеждаше.Устните и бяха леко разтворени и малките и зъби прозираха от там, сякаш мамейки зрителя да се приближи и да рискува да бъде гризнат или дори страстно захапан от дивната жена. Гърдите и се тресяха в ритъма на танца и тя сякаш не забелязваше, че и двете бяха на път почти да се освободят от обшития с монети шал, който ги беше обгърнал...
Всеки от тези мъже я желаеше! Без изключение! Но никой от тях не би и помислил да и го каже, защото всички знаеха, че тя принадлежи САМО на него.И сега танцуваше пак за него, и гледаше само него и
не виждаше никого ,освен него... А не беше сигурно и дали го вижда, но всички знаеха, че танцува само за него.
Очите бяха притворени, тялото се извиваше като че змия разказваше някаква древна история за любов, страст и предателство.Стегнатият гладък корем се гънеше и свиваше, потръпвайки сякаш от последните конвулсии на мъжка любов, изваяният ханш отмерваше всеки ритъм и наблюдателите оставаха с впечатлението, че жената създава музиката и те са продължение една на друга, продължение на дивия зов на тялото и към него.Само към него, който гледаше омагьосан, но безразличен своята жена.
Зрителите бяха сащисани! Колко години я познаваха, а ни един от тях не беше дори подозирал, че тя може да танцува този танц! И то Как!
Стройните здрави бедра се подаваха от прозрачната пола и гривните по загорелите глезени проблясваха в сумрака, подчертавайки разкошните и прасци и подобни на индийка стъпала с малки, лакирани в огненочервено пръстчета, наредени като допълнителна украса за завършек на картината.
Всички я гледаха втрещено и знаеха, че винаги ще я желаят, но нито един от тях никога и по никакъв повод не би и казал това, защото тя принадлежеше на един.
А той гледаше и не откъсваше поглед от нея, питаше се как е възможно да се изчерпи желанието му към това чудо! Как е възможно мъжът в него да мълчи при вида на такава страст и женственост и защо Бог позволяваше това?Защо?