Автор Къде и как се произвеждат велосипедите Пежо (Peugeot)?

2
Дълга, но мисля доста интересна статия-разходка из завода произвеждащ велосипедите с марка Пежо.
В продължението 45 снимки с коментар:

Преди два месеца ние заминахме за Франция. Главната ни цел беше да посетим завода произвеждащ световно известните велосипеди Пежо (Peugeot). Велосипедите се произвеждат в заводите на фирма Циклеюръп (Сycleurope). Това е един от най-големите европейски производители на велосипеди. Освен Пежо, те са известни със други марки като Gitane, Definitive, Puch, Spectra, Bianchi и много други.

12974-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Cycleurope имат доста заводи по целия свят, но Пежо се произвежда изключително само на фабриката в Ромийи-сюр-Сен. PSA Peugeot Citroën става собственик на тази фабрика през 1974 година, на тази фабрика са произведени известните, станали легендарни велосипеди Peugeot, които са завоювали многократно победи в най-престижни състезания, включително Тур дьо Франс (10 победи!). В началото на 21 век фабриката заедно със всички лицензи за производство на велосипеди с марката Пежо минава под контрола на Cycleurope.
И така започваме нашата екскурзия по завода.

12975-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Така изглеждат лепенките Peugeot преди термичната обработка. Между другото за велосипедите Peugeot на практика никога не се използват рами от каталог, такава грешка правят обаче много други марки като Merida или Cube. Доколкото знам Cube използват рами собствена разработка само за най-високия си клас велосипеди.

12976-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Склада на завода

12977-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Склад за велосипедните гуми.

12978-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Сега на завода се произвеждат различни марки Cycleurope. Това например е Gitane:

12979-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Защо рамата от каталог е по-лоша от рама собствена разработка? Тя не е индивидуална и може да се повтаря при различни марки. Освен това по този начин разработчика не може да използва рама с такива свойства, които той счита за оптимални, и е принуден да избира из между готови решения. Рамите от каталог съпоставени с конкретен велосипед много често са или прекалено твърди като окачване или просто не возят добре.  Или велосипеда се лишава от някои качества, които дизайнера е искал да вложи в него. Рамите за почти всички модели Peugeot са продукт на собствена съвместна разработка на Peugeout Design lab и Cycleurope. Това касае не само конструкцията на рамата, но и цветовите решения и разположението на маркировките.

12980-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Всеки етап от производството е строго регламентиран. Даже лепенките се правят по строга инструкция.

12981-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Независимо от това, че рамите се произвеждат на други заводи, за Пежо е важно качеството на крайния продукт, затова Cycleurope боядисва рамите в Ромили-сюр-Сен. В случаите когато заради сложния дизайн автоматичното боядисване е невъзможно, те се боядисват ръчно. Почти на всички етапи от производството се използва конвейер, позволяващ завъртане на велосипеда под различни ъгли по време на неговото сглобяване. Използваните от други производители обикновени лентови конвейери са по-евтини, обаче те ограничават работното пространство на работника, което от своя страна често оказва отрицателно въздействие на качеството на крайния продукт.

12982-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

А това вече е сушилнята – част от автоматичната сушилно-бояджийска камера

12983-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

След боядисването и сушенето, на рамата залепят лепенки.

12984-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Красота!

12985-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Между другото когато Пежо са започвали своята дейност, в началото на  XIX век, тяхната продукция се е маркирала с три различни емблеми според качеството на крайния продукт.
1. Лъв със стрела или без стрела – за най-добрите продукти.
2. Полумесец – за продукти от втора категория.
3. Ръка – продукти от трета категория.
Тъй като велосипедите Пежо са продукт от най-високо качество на рамата се слага емблема на лъв:

12986-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Сега това е истински Peugeot!

12987-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Голяма фабрика. За една година тук се произвеждат около 1 милион велосипеда, от различни марки Cycleurope.

12988-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Автомат за монтаж на спици

12989-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Но без човешка помощ колелото не може. При производството на един велосипед има не малка част ръчен труд, точно поради тази причина е много важно къде е произведен един велосипед, дали в Китай или в Европа в завода на Cycleurope.

12990-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Колелото – важен детайл.

12991-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Истински французин. Никога не би допуснал да си върши работата през пръсти.

12994-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Съставни части от познати марки

12996-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Зъбчатки

12997-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

На различните етапи от производството се използват различни конвейери, за най-простите операции са подходящи и подови.

12999-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Контрол на качеството

13001-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Грижовните ръце на французойките закрепват надеждно калника на бъдещия велосипед.

13002-0
Не съм гинеколог, но мога да погледна...

Не съм гинеколог, но мога да погледна...